Štítky

30. 3. 2011

Kuře podle Neigelly

DSC00270

V době, než jsem zcela zrušil své předplatné satelitní televize a vrátil se zpět k večerům ve společnosti satelitního rádia, knihy nebo domácí kreativity (či kombinací), patřila k mým oblíbeným programům mimo CSI a zpravodajství také kanál o vaření. Mimo již zmíněných převratných míchaných vajíček, byla mou oblíbenou a inspirativní společnicí Nigella Lawson. Jednoduchost a přitom chuťová harmonie patří samozřejmě k mým prioritám. Myslím, že i českým čtenářům byla představena v polovině loňského roku její kuchařka. Kritika, která zazněla z řad domácích oponentů byla zřejmě oprávněná díky dostupnosti / nedostupnosti mnohých surovin Nigellou zmíněných. Já jsem vybral recept, který s oblibou vařím také už několik let a který jsem mírně poopravil dle mých konzervativních chutí a také dostupnosti surovin na malé západokanadské vsi.

Suroviny:

1 celé kuře

2 velké cibule (rozkrájet na čtvrtky)

2 citrony

1/2 hrnku olivového oleje

2 lžičky soli

1 lžička pepře

2 bobkové listy

1 balíček pikantních klobásů na grilování (lze použít v podstatě jakékoliv, vč. chorizo)

 

 

Postup:

1. Do ZipLocku (nebo silnějšího igelitového sáčku) nakrájíme na čtvrtky cibuli, vymačkáme citron rozkrájený na čtvrtky a po vymačkání vložíme do sáčku, přidáme sůl, pepř, bobkový list a olej.

DSC00262

2. Sáček uzavřeme a rukama vše velmi pečlivě “promačkáme” na směs podobné konzistence jako majonéza.

DSC00264

3. Mezitím celé kuře rozsekáme na drobnější kousky (vč. kostí).

DSC00263

4. Vložíme do sáčku s marinádou a opět velmi důkladně prohněteme a necháme několik hodin v lednici odpočinout a marinovat.

DSC00265

5. Pikantní klobásky vyjmeme z obalu a rozprostřeme na kuřecí kousky a pečeme v Remosce (nebo troubě) asi hodinu při 180°C/350°F nebo do té doby, až je kuře řádně propečeno a klobásky jsou do křupava. Podáváme s pečenými brambory na rozmarýnu a česneku nebo s rýží (nebo klidně jen tak – bez přílohy – jak to mám já nejraději…).

DSC00266DSC00267

2 komentáře:

MirekČ řekl(a)...

Určitě co nejdříve vyzkouším. A vida! Remoska jako český patent až za oceánem!!!

David Plaček řekl(a)...

:-) :-) taky to bylo trošku komplikovanější ji sehnat, ale nakonec se podařilo přímo ve Frenštátu - a mám dokonce dvě velikosti :-)